lawak:dialog lembu dan ayam

AYAM :manusia ni memang pentingkan diri sendiri!

LEMBU:kenapa kau kata macam tu?

AYAM :Tengoklah apa mereka buat kat aku!

LEMBU:hah! buat apa pula?

AYAM :aku ni bertelur hari-hari.aku cadang naklah dapat anak dua tiga ekor.orang
kata ada juga waris aku bila aku dah tak ada nanti.tapi manusia ni
memang tak berhati perut.hari-haridia orang makan telur aku.
macammana aku nak dapat anak?

LEMBU:alah! kau punya masalah kecil je.

AYAM :maksud kau?

LEMBU:aku ni kalau fikirkan nasib aku lagi malang.rasa nak bunuh diri pun ada.
bayangkan,hari-hari manusia minum susu aku,tapi seorang pun tak
pernah panggil aku MAK!

AYAM :???(dalam hati:tak boleh pakai punya lembu)

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s

%d bloggers like this: